fredag 11. mai 2012

Få bildene dine i svarthvitt med farge på et objekt


Etter gårsdagens innlegg, så fikk jeg mye respons på svarthvitt bildene med farget rose.
Jeg har lenge lurt på dette selv og spurte på facebook om det var noen som kunne dette.
Min fotografvenn Zafar hadde svaret og jeg fant også et program selv.
Disse to programmene gir litt forskjellig resultat og man kan bruke de på forskjellige måter.
Her er noen av bildene jeg har lekt meg med bare nå i kveld.

Brannhydrant i Castelfiorentino, Italia.

Oliver jager duer i Lucca, Italia.

Bilde av sommerfuglen tok jeg på en lekeplass i Volterra, Italia.

Sjekk programmene selv, begge er gratisprogram
Det ene programmet er : HER
Kanskje det mest omfattende.
For å få bildene dine slik jeg har laget mine kopiérer du først bilde ditt hvor det står lag, 
deretter klikker du på justér også velger du nyanser. 
Sett metningen til -100 og bruk viskelær for å få frem fargen på objektet du vil ha.
Viskelærets størrelse velger du oppe til venstre hvor det står pensel.
Vær nøye i kantene.

Det andre programmet er et litt annerledes programmet og er kjempelett, 
så lett at her behøver jeg egentlig ikke forklare så mye.
Programmet finner du: HER


Håper dette kan være til hjelp for mange andre
 som har lurt på det samme som meg inntill i går ;)


Klem fra Monica


1 kommentar:

  1. Kjempekult med slike effekter på bilder :)
    Takk for at du deler link

    i_sen3@yahoo.no

    SvarSlett