mandag 26. mars 2012

Fisk og cornflakes - Fish & Chips variant


Lillegutt fikk fisken servert med nudler,
 det var det han ville ha ;)




Det hender jeg får med meg God Morgen Norge, og her en dag fikk vi et tips for å få barn til å spise fisk. Jeg kan si med en gang at dette falt ikke bare i smak hos barna her i huset, dette er kjempegodt.
 Jeg har laget fiskepinner selv før, men dette er skikkelig sprøtt og crunchy. Yummi!

Fremgangsmåte:
Bruk den fisken dere liker best, man kan bruke det meste av fisk her etter smak og behag.
Skjær fisken i passe biter.
Imens jeg skjærer fisken, får lillegutt på 3 år jobben med å knuse cornflakes med hendene.
Siden vi har eggeallergi i familien, bruker vi olje (raps) istedenfor egg til å dyppe fisken i.
Dypp fisken i olje eller egg, rull den i knust cornflakes og stek i smør eller olje ca. 1/2 minutt på hver side (Smaken blir nok best med smør, men for de med melkeallergi går det fint med olje også).
Enkelt og godt!

  Anbefales med en grønnsaks wok og sursøt saus, kjempegodt!


TIPS:
Gjør som engelskmenn og australienserne... De ville helt klart hatt fish & chips servert med en båt sitron som squeeses over og tartarsaus som dip ;)

Tartarsaus er morsomt å lage. Like deler rømme og majones. Finhakket kapers, rødløk og sylteagurk. En dæsj fra Dijon. En skvett fra Worcestershire. Litt sukker og salt. Rør sammen og sett i kjøleskap en stund før du skal spise.

Andre dipvarianter som er godt er, sweetchilisaus eller remulade.





Enjoy your meal!





Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar