torsdag 19. januar 2012

Lekekrok i stua





Jeg har ikke vært så stor fan av sånne leketepper i stuen før, siden det kræsjer fullstendig med resten av interiøret......men jeg innser at det er mye hyggeligere å se glade barn som sitter og leker for seg selv, så jeg faktisk kan få gjort en masse annet fornuftig også.

Siden Oliver fyller 3 år neste mandag, gikk vi innom lekebutikken i går. Det var ikke så vanskelig å se hva han syntes var mest spennende. Han gikk rett bort til en hylle med utstillinger fyllt med traktorer, lastebiler og gravemaskiner i plast. Jeg tenkte at sånne har han jo flere av hjemme, som han ikke har lekt med siden i sommer.
Jeg stod og så på dette teppe, rullet det ut på gulvet og leken var i gang.
Jaja,tenkte jeg......og kjøpte teppet. Tenkte først at det kunne være på rommet hans, men det er jo i stuen han helst vil være naturligvis. Veldig fint for lillebror også som er på vei til å krabbe, for gulvet i stuen er jo altfor glatt.
Det første Oliver gjorde når vi rullet det ut på stuegulvet hjemme, var å løpe inn på rommet sitt for å finne frem alt som fantes av biler, traktorer og gravemaskiner :)
Nå har store deler av stuen blitt til lekekrok med verktøybenk og teppe som man kan kjøre bil på.
Og de andre lekene som lillegutt hadde fra før kom frem igjen.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar