lørdag 19. november 2011

Adventskalender



Nå er tiden inne for å begynne å tenke på adventskalender. Her er det i grunnen bare fantasien, penger eller hva man vil barna skal forvente neste år, som stopper enn ;)
Jeg prøver å tenke ut noe som kan være kos, gøy, nyttig, klær osv. variere litt :)



Jeg sydde en adventskalender for et par år siden og er veldig fornøyd med den.
Det er ekstra kos når man har noe som er selvlaget.
Jeg hadde noe stoff igjen fra gamle gardiner i lin, sydde på hemper av sløyfebånd, og en fin pyntekant oppe og nede.

På båndet oppe tredde jeg igjennom en trelist, knytet sløyfebånd i hver ende så man kan henge den opp. Jeg kjøpte noen julefigurer som jeg sydde på og vips så ble det en jule/adventskalender som man kan henge opp pakker på :)


Forslag til pakker:
Jeg samler på leker som følger med i blader. Det er utrolig mye bra som følger med som f.eks. i bladet "Biler" eller "Handy Manny" følger det med disse små bilene og verktøy. I "Prinsesse", "Barbie" blader o.l er det også mye ting som følger med.
Nyttige ting som tannbørster, plaster, toalettmapper, refleks, underbukser, sokker etc. Godis hører jo med og jeg fordeler en seigmannpose på flere dager. Skrapelodd er gøy! Kansje noen av dagene velger jeg å legge et kort med noe vi kan finne på sammen. Det er jo de aller fineste gavene man kan få :)







Selv om minsten på 6 mnd. ikke forstår noe av dette enda, så får han noe han også ;)
Mest pga. av storebror som er veldig oppservant på rettferdighet og at man skal dele med andre.
Så noen av pakkene ligger det f.eks en dvd film som de må dele på.
Mange sier at de venter med adventskalendere til barna blir litt større. Men jeg er så barnslig og det er like mye kos for min egen del. Man skal kose seg i førjulstiden :)
Jeg elsker julen og førjulstiden med dekorering, baking, matlaging og gaver.
Vi skal i tillegg feire julen her hjemme hos oss i år.

Her har jeg begynt samlingen med kalendergaver.
Fine nummerlapper/klistrelapper å få kjøpt på Søstrene Grene ;)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar