mandag 22. august 2011

Fine former

Jeg har aldri hatt problemer med vekten før og eide ikke engang badevekt.
Nå har pipa fått en annen tone.....
Arvet en badevekt av ei venninne som bodde rett over gangen for meg for 4-5 år siden. Den har i grunnen bare stått der og jeg har brukt den for moro skyld, inntill nå.
Hallo!!! Mange av mine venner tenker sikkert det inne i seg uten å si noe.
Greit..jeg er ikke feit eller tykk, men for meg som alltid har vært slank og kunne nesten dytte i meg hva som helst av mat uten å legge på meg.....Jeg kan faktisk ikke det lenger...
Jeg har alltid vært veldig aktiv og glad i trening. Istedenfor bil eller kollektiv transport så har jeg gått overalt, i tillegg til trening på helsestudio 3-4 ganger i uken.
Livet har forandret seg og det til det bedre så absolutt :

Jeg har en veldig snill og positiv mann som støtter meg i tykt og tynt og gir meg stadig komplimenter, noe jeg setter veldig stor pris på :)


I januar 2009 fikk vi vår første sønn og i løpet av de 9mnd. jeg gikk gravid, la jeg på meg 22 kilo.
I grunnen brydde jeg meg svært lite om disse kiloene og tenkte at de skal ihvertfall vekk.
Jeg gikk mange og lange turer flere ganger i uken.
Vi fant ut at lille prinsen vår har melke-allergi og siden jeg ammet måtte jeg holde meg unna både is og skjokolade. Bare det i seg selv gjorde at jeg raste fort ned i vekt, og siden vi også hadde bestillt bryllup 23.juni hadde jeg motivasjonen så absolutt inne. Alle kiloene forsvant og var nede i matchvekt til tidsfristen.
Kroppen har fått en helt annen form en før og det har det tatt litt tid å venne seg til, men så lenge jeg er frisk og fast i fisken så er jeg veldig fornøyd ;)




For 1 år siden ble jeg gravid for andre gang og bestemte meg for at denne gangen skulle jeg ikke gå opp like mange kilo...hmmm....bestemmer man egentlig det selv?
Denne gangen var ikke graviditeten like enkel.
Med kvalme, bekkenløsning og ekstremt sliten og trøtt ble jeg ikke like mye aktiv som ved første svangerskap og før jeg visste ord av det var jeg igjen oppe i 22 kilo ekstra.
Nå har det gått 3 mnd. og gått ned 12 kilo. Det vil si at jeg skal ned 10 kilo til :/
Mannen min syntes fortsatt jeg ser smashing ut og det er jo utrolig godt å høre og veldig viktig for meg. Men hva syntes jeg selv?
For de aller fleste er det er viktig å være fornøyd med sin egen kropp og det er veldig psykisk.
Det hjelper lite å ha slank og fin kropp om man ikke er fornøyd med seg selv og utstråler det, det samme gjelder om man har noen kilo ekstra.
Personer som er fyldige kan ofte oppfattes som super sjarmerende glade mennesker så lenge de er glade i seg selv, og det er kjempebra.
Men.....selv etter 9mnd. gravid og 3 mnd. etter fødsel skvetter jeg hver gang jeg ser meg selv i speilen, det er liksom ikke slik jeg er vant til å se ut.
Jeg hører stadig vekk de som sier: Du har født 2 barn og ikke er du 20 år lenger heller, så bare kos deg du.....
Det funker dårlig for meg... dette er en unnskylding, tenker jeg. Det er nok noe i dette men jeg er for det første altfor energisk til å slappe av med dette og elsker å trene. Og alle som liker å trene hardt vet hvor viktig det er å sette seg mål for å nå resultater.
Min lidenskap for god og sunn mat har ikke forsvunnet.
Med 2 småtasser så er det ganske naturlig at man som foreldre koser oss litt ekstra hjemme i helgene, gjerne med god mat, vin og litt snacks.
Man spiser kansje litt mere enn det man har behov for fordi man syntes det er så altfor godt.
Jeg vet jo at dette ikke gjør noe som helst godt for kroppen annet enn at det smaker utrolig godt akkurat der og da.
Hva med all denne treningen jeg gjør på kveldene etter at barna har lagt seg og trilleturene på dagtid? Skal ikke tallet gå ned på vekta snart??? Den har stagnert....
Her må nokkå gjærast!
From now on....skal jeg trene like mye og spise samme mat...men stoppe i tide.





Det er bare 3 mnd. siden jeg fikk min andre sønn og har ikke dårlig tid sier jeg til meg selv. Men inne i hodet mitt sitter det en annen stemme som sier noe annet til meg: Kom igjen, vekt nåla har stått på stedet hvil i 1mnd. nå og det er på tide at noe skjer snart. Jeg skal jo til syden snart og skal ha på meg bikini. Uuæææ................
Ja, jeg stiller meg selv høye mål tenker jeg men det er mange andre som har klart dette før meg så da skal søren meg jeg klare det også. Ønsk meg lykke til!                                                                  

2 kommentarer:

  1. Hei

    Så flott at du sendte meg en link gjennom facebook:) Skal jammen følge med:) Stå på videre. Synes du er super flink jeg:)
    Legger meg til som følger også.
    Fin fin uke videre:)

    Klem Janne

    SvarSlett
  2. Tuuusen Takk Janne!

    Så hyggelig å høre at du liker det jeg skriver om, og at du ville legge deg til som følger :)

    Klem Monica

    SvarSlett