søndag 28. august 2011

Morgenstund har gull i munn...eller?

          
    God morgen alle sammen!!!


De aller fleste elsker søndager. Alt går i slow motion, ihvertfall her i huset. Har fått sove lenge i dag sammen med minstegutten og hører hakkebakkeskogen og karius og baktus på full guffe ute i stuen.
Nå skal jeg komme meg inn i morgenkåpen og tusle inn på kjøkkenet og få meg en kopp kaffe imens pappa´n kler på minsten.
At alle dager er like rosenrøde er vel i grunnen bare noe sprøyt.
Enkelte dager må man dra seg ut av senga og er man ekstra uheldig så er det med feil bein.
Alle som har småbarn eller har hatt vet jo hvordan det er å ikke få nok søvn. De som ikke har barn vet nok det de også men det er som oftest selvforskyldt.
Den ene ungen våkner midt på natten eller akkurat idet man skal legge seg av mareritt eller andre grunner som f.eks. tørst, pusse nesa fordi den er tett osv. Den andre våkner fordi han skal ammes eller kansje han har tisset eller bæsjet seg ut.
Å våkne etter oppstykket søvn føles omtrent som om man har vært på fylla kvelden før.
Som en distré person kan det være fryktelig slitsomt. Denne uken som gikk var litt sånn innimellom.
Jeg glemte timen min hos hudpleieren for å vokse legger og bikinilinje etter å ha gjort om timen min en gang fra før fordi minsten var syk. Kom ikke på dette før etter 2 dager, kjempeflaut!
På et lite sted utenfor Oslo så støtter jeg nærmiljø og får nok ta motet til meg å gå inn til damen som driver hudpleiesalongen og be om unnskyldning og håper på tilgivelse.
En annen dag gikk alt i ett her og jeg klarte å glemme foreldrekaffen i barnehagen, jeg var sistemann som kom av foreldrene. Fyyy så dårlig samvittighet jeg fikk. Morgenen etter tenkte jeg at vi skulle kose oss fordi vi ikke skulle stresse og mase, med fortsatt dårlig samvittighet fra dagen før. Vi hadde en kjempekos morgen og kommer i barnehagen litt senere enn vanlig og der var alle barna på hans avdeling borte. Vi har turdager på torsdager sier barnehagetanten og ser litt spørrende på meg.....Jaaa,det vet jeg jo egentlig...jeg beklager meg og får dårlig samvittighet igjen for lillegutten min.
Barnehagetanten ser nok det for hun sier: Han skal få være med meg på tur til butikken han. Jaaaa...sier han og er veldig fornøyd med det.
Er det mulig tenker jeg...det er 3. gangen jeg glemmer noe fordi jeg er så distré og ting går i hundre og tjue fra morgen til kveld. Når barna har lagt seg om kvelden er det jo stort sett bare å rydde og prøve å få satt seg ned å gjøre litt egne ting som kan være et behov for å klarne hjernen litt.
Nå er ihvertfall mannen min hjemme et par uker så da får jeg trene på å komme meg inn i litt roligere rutiner.
Men akkurat nå skal jeg bare nyte denne formiddagen som det allerede har blitt. Kaffe, brunch, leke med barna og Mormor kommer på
besøk etterhvert som er stas.







Ha en strålende fin dag :))))





Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar