mandag 29. august 2011

For deres mor har sagt at svømming er sunt






En helt alminnelig lørdag for en småbarnsfamilie som oss starter med å sørge for gutta først, kle på, sørge for at de får i seg mat, ta tran osv. og er jeg heldig så rekker jeg å trykke på kaffemaskinen eller lettere sagt Pappa´n sørger for at jeg får meg en kaffe latte` før jeg strener ut av døra for å rekke babysvømming kl.09.00.
Det er kjempegøy å se hvordan den lille knotten på 3 1/2 måned stortrives i vannet.
Det er enklere denne gangen enn med storebror som startet på svømming når han var 7 mnd. Det kan kansje ha noe med personlighet å gjøre, men tror allikevel det er enklere å tilvenne knotten på 3mnd. når han er pitteliten.
Neste uke skal vi lære å dykke under vann, det blir veldig spennende for Mamma.
Før de blir 6 mnd. teller man høyt til 3 og blåser i ansiktet på baby´n, noe som gjør at de holder pusten under vann. Dette skjer tydeligvis ikke når de er eldre enn 6mnd. Med storebror måtte vi vente til han var trygg nok i vannet og hoppet i vannet selv, da var det selve hoppet som gjorde at han holdt pusten.
Foreløpig har jeg bare vært på babysvømming 2 ganger med minstemann og det blir spennende å følge fremover.



Denne lørdagen var det litt travelt for når vi kom hjem fra babysvømming var det bare å overlevere lilleknotten til far fordi storebror ville på svømming med mamma. Vi drar til svømmehallen som ligger like ved der vi bor.
Vi er heldige som har svømmehall rett i nærheten. Broren min og jeg var heldige når vi var små som hadde gangavstand til svømmehallen. Den gangen hadde vi jo svømming på skolen også, det er jo ikke tilfelle nå lenger dessverre.
2 åringen vår er svært så aktiv og da er det viktig at han får lov å utfolde seg og rase fra seg med mye av energien han har.
Svømming er helt supert :) Han hopper, dykker, svømmer med enten armringer eller pølser, sånne i skumgummi som finnes i flere farger. Det er fin trening for meg også, han henger rundt halsen min på ryggen min når jeg svømmer meg noen runder. Hovedsaken er vi har det kjempegøy og vi koser oss masse.


Neste lørdag er det Pappa´n sin tur mens jeg drar på babysvømming :)


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar