mandag 21. mai 2012

Zen mandag morgen






Meditasjon er noe jeg gjerne skulle hatt mere tid til å gjøre, 
men det sier seg selv at dette skjærer seg helt med 2 små på ferie.
Da måtte jeg isåfall gått for å sette meg innimellom vinrankene her på gården grytidlig.

Det er vanlig å forbinde meditasjon med en slags transe hvor man sitter i en bestemt positur, 
men den meditasjonen Bodhidharma sikter til er ikke det samme.
 Zen er en levemåte, men det innebærer ikke å håpe at
 man oppnår en slags fremtidig frelse som aldri vil komme.
 Å leve livet hvor man er fri fra drømmen, 
fri fra all karma og fri fra all lidelse er hva Zen handler om.

Jeg kan ihvertfall gjøre så godt jeg kan for å fri meg fra å bli sliten,
 ved å gå meg en tur mens pappa´n leker med barna ( han har jo pappaperm ;) 
Misforstå meg rett,,,, men å være på ferie i 8 uker sammenhengende,
 å gå oppå hverandre 24 timer i døgnet er noe jeg til tider kan føle som litt stressende. 
Jeg må trekke meg tilbake innimellom og bare være helt alene.
 Jeg tror det er sunt for alle, men altfor mange glemmer seg selv.

For å ta vare på andre må man ta vare på seg selv.

Jeg går turer og får mye mere energi etterpå.

Foto er også noe jeg bruker som en slags meditasjon.
Jeg går turer og tenker kun på hvor vakkert det er, 
og jeg får lyst til å ta bilde av akkurat det jeg ser. 

 Her deler jeg noen av bildene jeg har tatt på turene mine 















Ha en zen mandag folkens!

 Monica 





Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar