onsdag 21. mars 2012

Vi leker Trond med hammeren


Trond med hammeren er et program på barne-tv som er veldig populært her i huset. Trond og barna lager eller snekrer ting selv, alt fra dukkehus til olabil etc...... Denne gangen var det vår tur ;)

✭ Fotografen hadde vært en dag i barnehagen for å ta bilder utenom vanlige barnehagebilder, og lillegutt fikk med seg et kjempefint bilde hjem. Han ville ha det på rommet sitt, og selvfølgelig skal han få ha det. Han elsker å holde på med snekring og maling, så vi tok turen ned i boden igjen og fant frem noen gamle lister, lim, stifter og litt maling. Jeg målte opp bilde tegnet og saget, der fikk vi også litt hjelp av pappa ;) Jeg pusset litt i kantene for å få jevne kanter, også limte og stiftet vi bitene sammen.
Malingen er det lillegutt som har tatt seg av med bittelitt hjelp av mamma, men jeg er overrasket over hvor flink og nøye han er.
Når rammen var ferdig tørket fant jeg en papp plate som jeg festet bilde på og klippet til hvite kanter som paspatur. Deretter tapet jeg den på rammen og den er klar til å settes på en hylle, eller om vi setter på en hempe for å henge det opp på veggen.
Hele bilde med rammen kostet ingenting også er det jo litt gøy å ha laget det selv, spesiellt for lillegutt 



Ha en flott dag!






Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar