lørdag 10. september 2011

Alternativ til taco på fredagskvelden

Etter at vi var på Ultra´s matfestival ble vi en smule påvirket, og det viser seg at det var lurt å ta en tur dit.
Man har jo en tendens til å kjøpe det samme og spise mye av det samme hver uke, ihvertfall i perioder.
Taco er jo alltid en hit, men når jeg fikk prøvesmake denne varianten på matfestivalen ble jeg solgt.
Vi kjøpte crispy fish kit, laks, lefser og diverse salat.
Det er veldig enkelt å lage, det tar bare litt lenger tid å rulle fisken i crispen. Det er verdt det..kjempegodt!


Dette er en suveren måte å få barna til å spise mere fisk på.
De elsker jo fiskepinner og det blir omtrent det samme, bare MYE BEDRE!!!


Jeg tenkte som så at istedenfor å kjøpe denne pakken kan man også bruke sprøbrød. Det er jo bare å kjøpe den fisken man liker best eller bytte på. Jeg prøvde å servere sønnen min laks men tror nok torsk er mere hans smak. Del fisken i terninger, dypp fisken i enten vispet egg eller olje. Vi bruker olje siden lillegutt er allergisk mot egg og det fungerer kjempebra :)
Rull fisken i sprøbrød og stek i ovnen på 170 grader i ca 10min.
Eller i stekepanne 1-2 min. på hver side.



I går var det fredag og den store tacokvelden for mange. Istedenfor taco laget jeg enchilladas som er blitt en favoritt her i huset for oss voksne. Jeg bruker kylling, mais,paprika og krydder i corn tortillas. Fyll corn tortillaene med kyllingbiter og løk stekt i tacokrydder, mais og paprika. På toppen legger jeg et lag med pinto bean saus og revet ost. Varm dette til osten er smeltet.
Server med guacamole. Som ei venninne som har en egen matblogg sier: Det er ikke lov til å bruke guacamole som man kjøper på glass. Finnes ikke værre,fysj......





Guacamole:
Bruk 2 spisemodne avocado
2-3 hvitløksbåter
saften av en halv sitron
Maldonsalt og kvernet pepper
Mos dette sammen, enklere kan det ikke bli ;)








Denne rødvinen er forresten veldig god for en billig penge, og rødvin hører med.
 Eller så hender det vi drikker corona med lime som også er veeeldig godt ;)





Naboen vår ringte på døra og spurte om å få låne creme bruleé former, for det hadde hun ikke.
Hun hadde kjøpt inn ingredienser for å lage creme bruleé, og skulle forsøke dette for første gang helt fra bunnen av.
Om dette ble vellykket skulle hun komme innom med et par creme bruleé til oss...
Og akkurat i perfekt timing ringte det på døren med desserten servert :)))



  I kveld benker vi oss foran tv´n med hjemmelaget pizza for å se høstens første runde av "Skal vi danse"

                                                                                Vi gleder oss!!!
                                                                  Ha en flott lørdag alle sammen :))))

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar