torsdag 29. november 2012

Krumkaker uten egg og melk



Jeg baker de sprøeste og tynneste krumkaker som er uten egg og melk.
 Kjempegode

Denne oppskriften fikk jeg fra en av mine kunder på jobben,
 da jeg fortalte om min sønn som har allergi mot egg og melk.
Jeg bakte de første gang i fjor og suksessen fortsetter i år også.
Allergivennlige kaker gjør mine barn veldig glade :)
Glade barn, glad mamma





Ingredienser:

150 g margarin uten melk
1 dl hvetemel
1 dl potetmel
1 dl sukker
 1/2 dl havremelk
1/2 dl vann


Fremgangsmåte:


Rør smør og sukker hvitt. Ha i melk og vann. Sikt deretter potetmel og hvetemel, rør deigen og la den hvile en stund (ca. 30 min.) før kakene stekes.

Bruk en barneskje pr.kake i krumkakejern

Rull krumkakene eller legg de over et glass eller kopp for å forme små kopper som man kan fylle med hva man skulle ønske :)

Ps. Krumkakene bør oppbevares på et tørt sted i en tett kakeboks.




Monica


1 kommentar:

  1. Gleder meg til å prøve krumkakene.. Det er mye allergi i familien, og vil gjerne lage mat mm som alle kan spise.

    SvarSlett