søndag 11. november 2012

Asiatisk Laksa suppe



Suppe med mye smak, litt spicy, sunt og veldig godt.... 
Dette er absolutt en av mine favoritt supper :)
Jeg ble kjent med denne suppen da jeg bodde i Australia, 
og spesiellt i Melbourne hvor det finnes utallige nydelige thai restauranter.
Jeg savner tilbake nå i disse grå og triste regnværsdager.......drømmer....
Men...da er det godt med en skikkelig smakfull, god og varm suppe.








Ingredienser:

1 kyllingfilèt
(vegetarianere kan fint droppe kyllingen. Suppen er like god med mye grønnsaker)
Bruk evt. hvit fisk eller Tofu istedenfor.

Babyspinat
1 Paprika (kan byttes ut med sukkererter som også veldig godt)
Bønner og/eller evt. bønnespirer
5 dl kylling buljong
1 boks 400ml.kokos melk
100 gr. Laksa paste (Fåes kjøpt i noen asiatiske forretninger)
100gr. Vermicelli risnudler
1 ts. sukker
Saften av lime



 Fremgangsmåte:

Finn frem en wokgryte eller en kjele.

Bland buljongen og kok opp, hell i kokosmelken og kok opp. Ha så i sukker og Laksa pasten, rør laksa pasten forsiktig til den er blandet ut. 
Ha i biter av kylling.
Deretter har du i vermicelli (risnudler), alle grønnsakene og kok til dette er mørt, ca. 10min.
Server med 1 båt med lime.



Kos deg med venner eller familie!


Monica

1 kommentar:

  1. Hei Monica! Lurte på hvor du har kjøpt laksa paste? Ville lage det denne helgen, men fant ingen. Var innom en del asiatiske butikker - ingen. Jeg måtte droppe det. Har du navn eller bilde?

    SvarSlett