fredag 13. april 2012

Montaiones gater


I dag tok vi turen bare rett her borte i Montaione,
et sjarmerende lite tettsted med koselige gater.
Vi dro i 15-tiden for å titte litt i gatene,
 før vi tenkte at butikkene åpner igjen kl.16.00.
Vi satte oss på en café for en juice til de små og deilig kaffe latte til de store.


Siesta er mellom kl.13-16, men siden det er fredag i dag
 så stenger like greit mange av butikkene kl.13.
Italienerne vet å leve livet hehe...
Planen var å gå ut å spise i dag,
 men vi tenkte jo ikke på at restaurantene ikke åpner før kl.18.30.
Vi dro hjem for en liten snack i mellomtiden.
Stakkars Oliver fikk smake på pistasjnøtter og nå vet vi at han ikke tåler nøtter :(
Lille vennen reagerte kraftig og sovnet tidlig i dag. 
Nå er mannen ute for å hente pizza til oss, 
mens minstemann er oppe enda lys våken etter en sen powernap i ettermiddag
 og nettopp fått litt middag. Jaja...sånn er det når man har små barn, 
man kan aldri planlegge helt hva som skal skje.

En liten lokal shop som selger pølser, ost, pasta osv. osv. 

Gate inn til leiligheter, det er potteplanter overalt i de trange gatene.

Jeg så noen puter i en koselig liten interiør/gave butikk,
som jeg kunne tenkt meg på verandaen vår hjemme ;)

Ikke noe å si på utsikten, litt overskyet i dag men man ser fjellene langt der borte....

Her ser vi helt bort til den lille byen vi besøkte i går som heter Castelfiorentino.


Ha en fortsatt fin fredag 13. !!!


1 kommentar:

  1. Så vakre bilder! LIKER!
    Jeg håper det gikk bra med nøtteallergikeren.

    Jeg avsluttet en laaang arbeidsdag for noen timer siden og nå er jeg endelig ferdig pakket. Jeg kjenner at en uke med sol og varme kommer til å bli - åh så godt!

    Følg med inne hos meg i morgen og i uken som kommer, jeg kommer til å ha ett gedigent gavedryss :)

    Fin fredag!
    klemklem

    SvarSlett