tirsdag 22. november 2011

Juleforberedelser

Jeg tenkte at resten av denne uken skal dreie seg om oppskrifter på julekaker og julegodt, uten egg og melk. Det er jo absolutt på tide å begynne bakingen da 1. advent er førstkommende søndag :)
Jippi!!! Jeg elsker førjulstiden, det er jo virkelig da vi koser oss som mest med kalender, adventslys, tenning av julegranen ute, henge opp julestjernen i vindu, baking osv. 
Det mest koselige med alt dette er at vi gjør noe sammen hele familien og her innviterer vi også venner som har lyst til å være med.
Jo flere kokker jo mere søl, men jo flere kokker jo mere kos er det også :)



                                                                   Kos

Vi baker store hjerte pepperkaker for å dekorere i vinduet og små hjerter for å henge på juletreet.
Og selvfølgelig mange pepperkaker som vi kan spise.
Pepperkakehus hører også med.
Jeg fikk endelig tak i en kjempefin oppskrift på krumkaker uten egg og melk i fjor, som jeg vil dele med dere her.
Alle oppskriftene jeg legger ut er allerede prøvd ut og er like gode som hviken som helst andre julekaker. Forskjellen er bare at de er allergivennlige. For de med gluten allergi, bytt ut hvetemelet med speltmel.
Jeg starter i morgen, selvfølgelig med den aller mest populære blandt både små og store :)


Min bestevenninne
hjelper til med pynting.
Små hjerter blir pyntet til å henge på juletreet.






























Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar