torsdag 18. august 2011

En morsom og aktiv dag!


Hurlumheihuset



 I dag var det planleggingsdag i barnehagen, og som gressenke denne uken med to bøtteknotter på 2 1/2 år og 3mnd. fant vi ut at turen går til Hurlumheihuset som ligger på Sofiemyr ved Kolbotn.
Vi dro sammen med min sønn sin beste venninne som han går i barnehagen sammen med og er nabo.




                  Avdelingen 0-3 år


 Vi var der når det åpnet kl.11 og var først ute. Trodde det kom til å bli pakket med barn der og var forberedt på høyt støynivå men det var akkurat passe med små krabater nok til å boltre seg.
De minste kunne faktisk settes litt på prøve og utfordres litt i klatring uten å bli meid ned av de store.


 


Vi var innom her for en måneds tid siden i ferien, når det regnet flere dager i strekk.
Utrolig å se utviklingen bare på 1 måned :) Det kan nok ha mye med at knotten min hadde med seg noen å leke med og følte seg tryggere, men utrolig gøy å se når disse miniatyr menneskene boltrer seg og har det helt topp.





Trampolina var kjempepopulær :) Kansje ikke så rart når de faktisk klarer å hoppe i en alder av 2 1/2 år.




Vær forberedt på at foreldrene ikke bare kan sette seg ned å lese avisen og drikke kaffe, om barna ikke er store nok til å klare seg helt selv.
 Jeg traff nemlig en bekjent der forrige gang som trodde han skulle få gjort det, men dengang ei. Hans sønn er 3 år.
 Her er det klatring og kryping innimellom, over, under og bortimellom før du kommer til sklia.
Etter et par runder med det i dag, satte min kjære nabo seg oppe i klatrestativet mens ungene klatret opp og skled ned. De holdt vel på i en halv time bare med det he he...
Jeg måtte ta meg av minstemann som måtte ammes.




       Denne luftmadrassen var kjempegøy og her fikk jo jeg kjørt meg en del også hoho ho... ;)




                           Om man ikke har med matpakke så finnes det cafe´der også




Weeeee.....Full action og om man skulle gå glipp av en treningsøkt i dag så er dette fullt ut trening med mye moro :)))




Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar